dinsdag 8 mei 2012

doopjurk en communiehandschoentjes

Bij deze de nog beloofde foto's van de doopjurk waarin mijn  man en zijn beide zussen zijn gedoopt.
Mijn schoonmoeder zag de foto's van de doopjurkjes die we onlangs gekocht hadden en herinnerde zich dat ze de doopjurk ook nog had.
Mooi gewassen en gestreken nam ze hem mee naar mij en ik ben er reuze blij mee.
De doopjurk is ongeveer 55 jaar oud en is echt heel mooi gemaakt.




Ook kreeg ik de communiehandschoentjes van mn beide schoonzussen. Zij wilden deze niet hebben dus nu ben ik er erg blij me gemaakt. Ze hebben een mooi plekje bij me gekregen op een wit houten rekje.


          
Heb ook nog wat andere foto's van de handschoentjes gemaakt.







13 opmerkingen:

  1. Mooie sfeerfoto's!
    Mijn moeder heeft ook nog de doopjurk waar we met 6 kinderen en nog een aantal kleinkinderen in gedoopt zijn. Ze wil hem nu nog niet weggeven.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat prachtig en wat een bijzondere en waardevolle herinneringen!
    en wat heerlijk dat je naar Toscane bent geweest!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Maranja,

    Wàt een BEZIT zo'n prachtige doopjurk en ook de handschoentjes zijn erg mooi. Goeie keus om die te adopteren.
    Fijn dat je ook in Tuscany, Italië hebt rondgekeken. Mooi land, we woonden en werkten er erg graag.
    Veel sukses met jullie leuke winkel.
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij zijn dit ook belangrijke dingen,
    er hangt een persoonlijke geschiendis aan.
    Een doopjurk en communie handschoentjes uit eigen
    familie! Ze zijn prachtig!

    Liefs,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, volgens mij moet mijn schoonmoeder de doopjurk van mijn man ook nog hebben. Toch maar eens naar vragen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is nog eens mooi om te krijgen, prachtig met dierbare herinneringen!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De doopjurk is echt heel mooi, wat goed dat hij bewaard gebleven is.
    De handschoentjes zijn ook erg leuk.

    Groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Maranja,
    Fíjn dat het gelukt is om de 5 Thumbnails erop te krijgen! Ben erg blij voor je.
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige spulletjes.....lief dat je dit gekregen hebt!!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lief gebaar van je schoonmoeder! Ze zijn erg mooi hoor!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ooh wat mooi! Prachtige herinnering zeg! je hebt het ook zo mooi gefotografeerd
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dat mooi dat je dat hebt gekregen meid. Komt bij dat het jurkje ook heel mooie handwerk is Zo zie je dat tegenwoordig nog maar weinig.

    BeantwoordenVerwijderen